איך להצליח בתור רקדנים מקצועיים בחו”ל?

יש אנשים שפשוט נולדו בשביל לרקוד. אבל גם כישרון חייבים לטפח. בארץ, האפשרויות להתקדם בתור רקדן (או רקדנית) מקצועיים די מוגבלות. מספר הלהקות איננו גדול וגם ההכנסה יחסית למקובל מעבר לים, יותר נמוכה. אי לכך, רקדנים שמאמינים בעצמם ומוכנים להשקיע יותר, נושאים את מבטם מעבר לים. יש לנו כמה טיפים חשובים, שיכולים לעזור גם לכם, להצליח בתור רקדנים מקצועיים בחו"ל. 

שיעורי מחול מגיל צעיר 

יש האומרים שמחול הוא שפה מיוחדת שבה ההבעה העצמית נעשית לא במילים אלא בתנועות של הגוף כולו. כמו רכישת שפה, מומלץ להתחיל ללמוד ריקוד מקצועי בגיל מוקדם ככל האפשר. יחד עם זאת, מי שרוצה להקל על עצמו את השילוב בחו"ל, ישקיע גם בקבלת אזרחות זרה, למשל אזרחות ספרדית. דבר זה מתבקש לא רק מכיוון שבספרד יודעים להעריך רקדנים מקצועיים (ולא רק פלמנקו). זה פשוט – ליהודים יש אפשרות לקבל אזרחות ספרדית ביתר קלות וכך הרבה יותר קל להשתלב בסצנת הריקוד באירופה ואפילו בעולם הרחב. 

הגוף הוא מקדשו של הרקדן המקצועי 

מובן שמלבד אזרחות ספרדית, אלה שרוצים להצליח בתור רקדנים מקצועיים בחו"ל חייבים לטפח את הגוף באימונים מגוונים. כלומר, לא רק שיעורי ריקוד מגיל צעיר חשובים. כדאי מאוד להשתלם בכמה סגנונות של ריקוד. כלומר, גם מי שרוצה למשל להפוך לרקדנית בלט, כדאי לה להיעזר בשיעורים של מחול מודרני, ג'ז או היפ הופ. למעשה, כדי לטפח את המקדש של הרקדן המקצועי, כלומר הגוף, רקדנים מקצועיים עושים גם יותר מכך. הם נוהגים להתאמן בחדר כושר או יוגה, פילאטיס או טאי צ'י. אימוני כושר וסיבולת מעניקים לא רק שרירים חזקים יותר גמישות אלא גם דיוק בתנועות. 

ביטחון עצמי ושפה 

אין ספק שריקוד הולך ביחד עם שפת גוף. יחד עם זאת, למבקשים להפוך לרקדנים מקצועיים בחו"ל כדאי להשקיע גם בדברים נוספים, למשל שפה וביטחון עצמי. יש רקדנים שמוצאים זאת מועיל מאוד לעבוד על שפת גוף עם מאמנים או מדריכים מקצועיים. במקביל, כדאי לשפר את כישורי השפה, בין אם זה באנגלית ובין אם זה בכל שפה שתוכל לקדם אתכם ואתכן בהמשך הדרך. 

ללטש את הסגנון כמו המקצוענים 

לא די להשתתף בלימודי מחול או תנועה אצל מורה יחיד. כדאי ללטש את סגנון הריקוד באמצעות סדנאות וקורסים שמועברים על ידי רקדנים מנוסים ולפעמים על ידי מורים שמגיעים מחו"ל לארץ. מומלץ להגיע ולצפות בהופעות שונות של להקות ריקוד ורקדנים על מנת לשאוב השראה, לקבל מוטיבציה ולדעת לאן לשאוף. זאת ועוד, בימינו, ניתן ללטש את הסגנון גם באמצעות צפייה בערוצי יו טיוב וקטעי הופעות הזמינים באינטרנט. כמו כן, כדאי לפעמים פשוט לרקוד מול קהל מזדמן, בבית ומחוצה לו. זה מעניק ביטחון עצמי שדרוש מאוד, בהמשך הדרך. 

איתור בתי ספר לריקוד בחו"ל

רקדנים מקצועיים בארץ מוצאים זאת לפעמים מועיל מאוד להירשם לבתי ספר בחו"ל, לתקופה מסוימת. במהלך לימודים או העשרות מסוג זה, אפשר להשלים פעמים מסוימים שעדיין קיימים. כמו כן, במהלך הלימודים ניתן ליצור קשרים עם רקדנים וכוריאוגרפיים ידועים, מהשורה הראשונה בעולם. 

אגב, ניתן בהחלט לנסות ליצור ערוץ מקוון או בלוג אישי, מרגע שמגיעים לרמה מסוימת. גם זוהי דרך של רקדנים ישראלים, לקבל חשיפה בין לאומית חשובה. ולא פחות חשוב – תמיד תמשיכו להאמין בעצמכם. תמיד חשוב להמשיך ללמוד, להמשיך לרקוד, להמשיך להתאמן. כאשר מבצעים את כל הצעדים הללו במקביל, גם אם זה לא תמיד קל כפי שזה אולי נראה על הנייר, ההצלחה תגיע בסופו של דבר. 

השארת תגובה